recent posts

ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


Ενημέρωση για το ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ που πραγματοποιήθηκε στις 2 Απριλίου 2021.

Κατά το Σχολικό Συμβούλιο, της 2 Απριλίου 2021 παρόντες ήταν, από πλευράς εκπαιδευτικών, η Διευθύντρια κα Μαρία Μάσσου και μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, τα μέλη του ΔΣ μας, Ζίνα Μπέκα (Πρόεδρος), Κλέα Παπαδοπούλου Παπανικολάου (Γραμματέας), Παναγιώτης Τάγκαλης (Ταμίας), Αναστασία Γιαννικοπούλου (μέλος), Αλεξάνδρα Παπαϊωάννου (μέλος), Ελένη Χατζηγεωργίου (μέλος) και από πλευράς Δημοτικής Αρχής ο κ. Μιχάλης Τράκας, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων.

Συζητήθηκε το ακόλουθο θέμα:

ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το ΔΣ Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έλαβε από την κα Μάσσου  το σχέδιο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Κατόπιν μελέτης του κατέληξε σε προτάσεις κατά πλειοψηφία. Πρότεινε ο κανονισμός να απευθύνεται στο πρώτο πρόσωπο. Η κα Μάσσου σημείωσε ότι η πρόταση αυτή δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί επειδή ο Κανονισμός απευθύνεται σε τρεις διαφορετικές ομάδες, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η χρήση του πρώτου προσώπου μπορεί να υιοθετηθεί στον κανονισμό της τάξης.

Ως προς το περιεχόμενό το Δ.Σ. ζήτησε να παρουσιαστούν στον Κανονισμό τα εξής:

  1. Αναλυτικά οι παιδαγωγικές αρχές που ακολουθούνται από τον Σ.Δ.  Να εξειδικεύει δηλαδή τον τρόπο εφαρμογής του νόμου στο σχολείο αλλά και τις παιδαγωγικές αρχές που εφαρμόζονται από τους εκπαιδευτικούς με τρόπο απλό και κατανοητό.

    Η κα Μάσσου σχολίασε ότι όλος ο κανονισμός διαπνέεται από παιδοκεντρικές και μαθητοκεντρικές αρχές που στοχεύουν στην ωρίμανση και την κοινωνικοποίηση των παιδιών.  Οι εκπαιδευτικοί κινούνται με αυτό το πνεύμα αλλά δεν είναι δυνατό να αναφερθούν σχετικές θεωρίες καθώς ο κάθε εκπαιδευτικός κινείται ανάλογα με τους μαθητές της τάξης του και τις συνθήκες που επικρατούν στην τάξη του.

  2. Γνώση του δίπολου: καλή πράξη= επιβράβευση / αποκλίνουσα πράξη= συνέπεια.

  3. Σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς αναλυτικά τις συνέπειες που εφαρμόζονται, είτε αυτές έχουν αποφασιστεί από τον Σ.Δ., είτε προβλέπονται από το νόμο (π.χ. για το χ δεν βγαίνεις/βγαίνετε διάλειμμα, για το ψ τηλεφωνούμε στους γονείς σου)

    Στις συγκεκριμένες προτάσεις κα Μάσσου ανέφερε πως είναι πολύ δύσκολο να οριστεί η αποκλίνουσα συμπεριφορά, καθώς τα όρια είναι πολύ λεπτά. Αυτό που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα είναι να βρεθούν οι αιτίες που προκαλούν τις δυσκολίες στην συμπεριφορά του μαθητή. Σημείωσε ότι μέσα στην σχολική κοινότητα υπάρχουν δυσκολίες στην συμπεριφορά όχι όμως παραβατική συμπεριφορά. Πρόσθεσε ότι ο κανονισμός δείχνει αγάπη και συμπαράσταση προς τους μαθητές και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

  4. Συμμετοχή των παιδιών στη διαμόρφωση των κανόνων συμπεριφοράς, ώστε να μάθουν από νωρίς ότι έχουν και δικαιώματα και υποχρεώσεις. Τρόπος συμμετοχής των παιδιών στη διαμόρφωση των αποφάσεων που τα αφορούν κατά τη λειτουργία του σχολείου, με τρόπο ανάλογο της ηλικίας τους.

    Για την συγκεκριμένη πρόταση η κα Μάσσου σημείωσε ότι η συμμετοχή των παιδιών στη διαμόρφωση κανόνων υφίσταται σε επίπεδο τάξης. Ο κάθε εκπαιδευτικός στην αρχή της σχολικής  χρονιάς σε συνεργασία με τους μαθητές καθορίζει τους κανόνες της τάξης. Εκεί οι μαθητές συμμετέχουν στον καθορισμό των κανόνων, οφείλουν να τους τηρούν και υφίστανται τις συνέπειες, που έχουν καθοριστεί, σε περίπτωση μη τήρησης τους. 

 Ειδικότερες παρατηρήσεις που προτάθηκαν από το ΔΣ  για να συμπεριληφθούν στον Κανονισμό. 

Κεφάλαιο 1 

  1. Εάν ο μαθητής φτάσει καθυστερημένα κι έχει κλείσει η πόρτα; Εάν ο γονιός αφήσει το παιδί με το ΙΧ και φύγει; τι πρόβλεψη θα υπάρχει για να ξέρει και ο γονιός ότι μια χ συμπεριφορά είναι επιτρεπτή και μία ψ συμπεριφορά όχι.

    Η κα Μάσσου ανέφερε ότι το σχολείο φροντίζει να μην φεύγει κανένας μαθητής χωρίς τη συνοδεία κηδεμόνα. Αν αυτό συμβαίνει υπάρχει δήλωση από τους κηδεμόνες ότι τα παιδιά φεύγουν μόνα τους. Όσον αφορά την άφιξη των μαθητών στο σχολείο, σημείωσε ότι, αν χτυπήσει το κουδούνι όλοι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στις τάξεις τους για μάθημα. Αν και η ίδια έχει μάθημα τότε κανείς δεν βρίσκεται στο γραφείο για να υποδεχτεί του μαθητές που έχουν αργήσει. Παρόλαυτά σημείωσε ότι υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν την αργοπορία ενός μαθητή, γιαυτό αν το σχολείο ενημερωθεί για ενδεχόμενη αργοπορία μαθητή , οι εκπαιδευτικοί θα φροντίσουν για την υποδοχή του.

Κεφάλαιο 2

  1. Χρήση κινητών και απαγόρευση αυτών από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

    Για τη χρήση των κινητών σημείωσε ότι έχει ήδη απαγορευτεί  σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Στην πρόταση της κα Μπέκα να μην εμφανίζονται τα κινητά ούτε πάνω στην έδρα της τάξης απάντησε ότι από τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί είναι παρόντες το ακούν και το εφαρμόζουν.

  2. Γιατί παιχνίδια με μπάλα μόνο στο μάθημα της φυσικής αγωγής; Στέρηση μιας πραγματικά διασκεδαστικής δραστηριότητας, που προάγει ομαδικότητα και συνεργασία.

    Όσον αφορά τη χρήση της μπάλας σημείωσε ότι η απαγόρευση υπαγορεύτηκε από τα πολλά ατυχήματα που έχουν προκληθεί στο προαύλιο του σχολείου κατά τα διαλλείματα λόγω της χρήσης της μπάλας. Σημείωσε επίσης ότι κατά την φετινή σχολική χρονιά η απαγόρευση χρήσης μπάλας περιλαμβάνεται στα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί κατά της πανδημίας  Covid-19. Δεσμεύτηκε όμως να επανέλθει στο συγκεκριμένο θέμα την επόμενη σχολική χρονιά.

Κεφάλαιο 3

  1. Ορισμός Βίας: Αντικανονική συμπεριφορά , εκδήλωση επιθετικότητας που σκοπεύει να προκαλέσει ή προκαλεί πόνο ή ζημιά μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης σε πρόσωπα ή πράγματα.

    Στη συγκεκριμένη πρόταση η κα Μάσσου ανέφερε ότι στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας δεν χρησιμοποιείται ο όρος βία αλλά ατυχής συμπεριφορά. Πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο θέμα αναφέρεται στο Σχολικό Κανονισμό.

Κεφάλαιο 6

  1. Εμβολιασμός μαθητών: Αναφορά στην απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή των μαθητών της επίδειξης  δικαιολογητικού εγγράφου το οποίο αποδεικνύει ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

    Σχετικά με τον εμβολιασμό ανέφερε ότι δεν συμπεριλήφθηκε στον Εσωτερικό Κανονισμό γιατί προβλέπεται από το νόμο. Σημείωσε επίσης ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας δεν έχει δικαίωμα να αρνηθεί εγγραφή στο σχολείο μαθητή που δεν έχει κάνει τα υποχρεωτικά εμβόλια. 

Κεφάλαιο 7

  1. Έλεγχοι στις 13:15 πάγιο αίτημα για απόγευμα τουλάχιστον κατά την παράδοση των βαθμών των τριμήνων (Δεκέμβριο & Μάρτιο).

    Το συγκεκριμένο αίτημα δεν μπορεί να ικανοποιηθεί γιατί σύμφωνα με το αντίστοιχο Προεδρικό Διάταγμα η επίδοση των ελέγχων γίνεται μέσα στο σχολικό ωράριο.

  2. Στο ΣΓΚ παραχωρούνται κατόπιν συνεννόησης καθόλη τη σχολική χρονιά ή για μεμονωμένες περιστάσεις αίθουσες και κοινόχρηστοι χώροι για την πραγματοποίηση των δράσεων του και των συνεδριάσεων, σύμφωνα με τον νόμο.

    Για τη συγκεκριμένη πρόταση ανέφερε ότι προβλέπεται από το νόμο.

Η κα Γιαννικοπούλου πρότεινε να ενταχθεί στον Εσωτερικό Κανονισμό η σύνταξη Κανονισμού Τάξης αλλά η κα Μάσσου ανέφερε ότι δεν μπορεί να συμπεριληφθεί αφού δεν προβλέπεται από το νόμο.

Η κα Χατζηγεωργίου διατύπωσε τον προβληματισμό για ποιο λόγο ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου πρέπει να εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η κυρία Μάσσου είπε ότι αυτό είναι ένα ερώτημα προς το Υπουργείο γιατί προβλέπεται στο ΦΕΚ και προέτρεψε αν και τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ συμμερίζονται αυτόν τον προβληματισμό να διατυπώσει το Δ.Σ. ένα ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας. Η Ελένη Χατζηγεωργίου διατύπωσε επίσης τον προβληματισμό για ποιο λόγο έχει ο Δήμος αρμοδιότητα στη σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου. Η κυρία Μάσσου είπε ότι δεν μπορεί να απαντήσει, καθώς αυτά προβλέπονται στο ΦΕΚ, ωστόσο σημείωσε ότι εντάσσεται στο πλαίσιο του ανοίγματος στην τοπική κοινωνία. 

Με την ευκαιρία της παρουσίας του κου Τράκα, ζητήθηκε συνάντηση μαζί του προκειμένου να διευθετηθούν θέματα της αρμοδιότητάς του. Δεσμεύτηκε για συνάντηση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στο σημείο αυτό έλαβε τέλος η συνάντηση.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Reviewed by Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού on 11:55 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.