recent posts

Πρακτικό Συνεδρίασης Διοικητικού Συμβουλίου


Την Πέμπτη 1 Απριλίου 2021, ώρα 20:00, συνεδρίασε εκτάκτως το Διοικητικό Συμβούλιο με τηλεδιάσκεψη κατόπιν προσκλήσεως της προέδρου Ζίνας Μπέκα.

Παρόντες: Ζίνα Μπέκα-Πρόεδρος,  Κλέα Παπαδοπούλου Παπανικολάου-Γραμματέας, Παναγιώτης Τάγκαλης-Ταμίας, Αναστασία Γιαννικοπούλου, Αλεξάνδρα Παπαϊωάννου, Ελένη Χατζηγεωργίου -Μέλη.

Δικαιολογημένως απών: Μάριος Ζαχαριάδης-Αντιπρόεδρος. 

Διαπιστώνεται απαρτία και ξεκινά η συζήτηση.

ΘΕΜΑΤΑ

  1. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Συλλόγου
  2. Προετοιμασία για σχολικό συμβούλιο


    1.Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Συλλόγου 

Το λόγο έλαβε η πρόεδρος Ζίνα Μπέκα και ζήτησε σχόλια-προτάσεις πάνω στο κείμενο που σε συνεργασία με την Αναστασία Γιαννικοπούλου, προτείνει να αποστείλουμε στην διευθύντρια κα Μάσσου ως πρόταση στο Εσωτερικό Κανονισμό. 

Ο σχολιασμός ξεκίνησε από το μέλος Ελένη Χατζηγεωργίου η οποία τοποθετήθηκε ως ακολούθως:  Ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία και με κλειστά σχολεία, τα ζητήματα που επείγει να συζητηθούν είναι ουσιαστικής μορφωτικής διαδικασίας, ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά, κενά στη διδασκαλία, τρόποι αντιμετώπισης, μέτρα για την ασφαλή επάνοδο στην δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία κ.λπ. Αυτά θα έπρεπε να συζητάμε.  

Κανείς δε διαφωνεί γενικώς με την ύπαρξη πλαισίου λειτουργίας του σχολείου, δηλαδή ενός συνόλου κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο ευρύτερης δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. 

Τέτοιοι κανόνες λειτουργίας του σχολείου ήδη υπάρχουν, υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που εφαρμόζεται και μπορεί να αποτυπωθεί, όπως και σε πολλές περιπτώσεις γινόταν και προηγουμένως, υπάρχουν κανονισμοί λειτουργίας, πιθανά και στο δικό μας σχολείο. Άρα δεν αποσκοπεί σε αυτό – από την πλευρά του υπουργείου - ένας εσωτερικός κανονισμός, που έρχεται με βάση συγκεκριμένα πρότυπα (Υπουργική Απόφαση του Φλεβάρη) σε αυτή τη συγκυρία και όχι με πρωτοβουλία του σχολείου.

Διατυπώνει ορισμένους προβληματισμούς, για τη στόχευση του υπουργείου, που καθώς είναι η πρώτη φορά που έρχεται για εφαρμογή, έχουν κατά τη γνώμη της σημασία: 

Για παράδειγμα, από τη στιγμή που ο εσωτερικός κανονισμός εγκρίνεται ή απορρίπτεται από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και τον διευθυντή εκπαίδευσης, πώς είναι εσωτερικός; Μήπως ελέγχεται για την εναρμόνιση με άλλες επιλογές και άρα έχει άλλες στοχεύσεις; 

Επίσης, από πού απορρέει η αρμοδιότητα του Δήμου στην παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου; Παύει να είναι εσωτερικός αυτός ο κανονισμός και φαίνεται ότι η στόχευση είναι διαφορετική. Ο Δήμος έχει ευθύνη για ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις οικονομικές λειτουργικές ανάγκες, την καθαριότητα κ.λπ.  Μάλιστα πολλές φορές ο Σύλλογός μας διεκδικεί από τον Δήμο για να πράξει αυτά για τα οποία έχει ευθύνη. Τώρα θα έχει λόγο για παιδαγωγικά ζητήματα; Για ποιό λόγο; Και σε ποιά κατεύθυνση οδηγεί αυτό; 

Μήπως, τελικά όλο αυτό έρχεται να συμπληρώσει ένα παζλ ώστε το κράτος να απεμπολήσει τις ευθύνες του για τις σχολικές μονάδες και να τις μετακυλύει, μαζί και το κόστος τους; Γιατί οι κρατικές ευθύνες για να είναι ένα σχολείο λειτουργικό και ασφαλές, για να παρέχει ουσιαστική μόρφωση, να έχει εργαστήρια, εξοπλισμό κ.λπ. αποτελούν προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία του και αυτά δεν μπορεί να είναι υπόθεση ενός σχολείου να τα αντιμετωπίζει. 

Οι κανόνες λειτουργίας ενός σχολείου πρέπει να διαπνέονται από δημοκρατικό πνεύμα και να δίνουν τη δυνατότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα να διαχειρίζεται θέματα και καταστάσεις με παιδαγωγικά κριτήρια και με ζητούμενο την αποτροπή και πρόληψη και όχι την καταστολή και την ισοπέδωση. Δε συμφωνείμε προτάσεις μελών του ΔΣ για εξαντλητική και αναλυτική καταγραφή στον εσωτερικό κανονισμό παραπτωμάτων και τιμωριών. Η παιδαγωγική σε αυτές τις ηλικίες δεν προτάσσει το φόβο, την καταστολή, την τιμωρητική διάθεση, ούτε μπορεί να τα βλέπουμε ισοπεδωτικά. Είναι το ίδιο ένα παιδί που έχει μια απρεπή λεκτική συμπεριφορά επί τούτου και το ίδιο ένα παιδί που εκδηλώνει μια τέτοια συμπεριφορά αντιδρώντας σε κάτι που έχει υποστεί;  

Κατά τη γνώμη της, έχει σημασία να στηριχτεί η λειτουργία του σχολείου στη θετική και ενεργητική συμμετοχή των μαθητών, να διαπαιδαγωγηθούν οι νέοι άνθρωποι δημοκρατικά, να καλλιεργείται η συνειδητή πειθαρχία και αυτοπειθαρχία, ο σεβασμός στους κανόνες και στους γύρω τους, η υπευθυνότητα κ.λπ. και παράλληλα να καλλιεργείται εμπιστοσύνη ότι μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζουν με παιδαγωγικό τρόπο όλα τα ζητήματα που προκύπτουν.

Το κείμενο της κυρίας Μάσσου είναι πιο προσεκτικό, ωστόσο, επειδή αντικειμενικά κινείται στη λογική του ΦΕΚ και του πρότυπου κανονισμού, ανεξάρτητα από την πρόθεση, δεν μπορεί να αποκλείσει μια μελλοντική επικαιροποίηση με την ένταξη τέτοιων στοιχείων και άλλων στοχεύσεων.

Για παράδειγμα – και επειδή ένας εσωτερικός κανονισμός εφαρμόζεται χωρίς εξαιρέσεις – το σημείο με τη δαπάνη αποκατάστασης από τον γονέα για φθορές, μήπως αποσκοπεί μόνο στο να βρεθεί ο τρόπος κάλυψης του κόστους χωρίς να εξετάζεται η πραγματική αιτία; Δεν είναι ευθύνη του σχολείου η επίβλεψη των μαθητών; Ιδιαίτερα από τη στιγμή που μιλάμε για πρωτοβάθμια, δεν είναι μεγάλες πιθανότητες να έχει προκληθεί ζημιά από ατύχημα; Με άλλους τρόπους αντιμετωπίζονται παιδαγωγικά αυτά τα θέματα και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ισοπεδωτικά. 

Με βάση, λοιπόν, τους συγκεκριμένους προβληματισμούς και υιοθετώντας την κριτική τοποθέτηση της ΑΣΓΜΕ η Ελένη Χατζηγεωργίου δε θα συμφωνήσει,  όπως δε συμφωνεί και με τις προτάσεις που θέλουν να τον καταστήσουν ένα αναλυτικό ποινολόγιο. 

Η πρόεδρος Ζίνα Μπέκα σχολίασε ότι ο Δήμος δεν έχει λόγο στον Εσωτερικό Κανονισμό. 

Το λόγο πήρε το μέλος Αναστασία Γιαννικοπούλου η οποία παρατήρησε ότι η χρονική συγκυρία που τίθεται το θέμα της σύνταξης του Εσωτερικού Κανονισμού είναι κακή. Συνέχισε λέγοντας ότι θα ήθελε να είναι μία ευκαιρία να διαμορφωθεί ένα κείμενο, στη σύνταξη του οποίου θα συμμετέχουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά. Να διαμορφωθεί ένα κείμενο που θα ορίζει πως θα λειτουργεί δημοκρατικά το σχολείο. Πρόσθεσε ότι οι κανόνες και οι συνέπειες υπάρχουν σαν γενικό πλαίσιο από το νόμο. Ο Εσωτερικός Κανονισμός έχει στόχο την εξειδίκευση αυτών των κανόνων ώστε να τους αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά. 

Η πρόεδρος Ζίνα Μπέκα πρόσθεσε ότι θα ήταν ιδανικό στον Εσωτερικό Κανονισμό να υπάρχει πλήρης περιγραφή όλων των ορίων συμπεριφοράς.

Ο ταμίας Παναγιώτης Τάγκαλης σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται για ποιο λόγο ο Εσωτερικός Κανονισμός που έχει συντάξει η κα Μάσσου είναι γενικός, δεδομένου ότι θα επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Σημείωσε ότι θα δούμε την εφαρμογή του αυτούς τους δύο μήνες μέχρι να κλείσουν τα σχολεία. Η εμπειρία που θα αποκομισθεί από αυτή την περίοδο θα προσφέρει υλικό για την επικαιροποίησή του από την νέα σχολική χρονιά.

Το λόγο πήρε η γραμματέας Κλέα Παπαδοπούλου Παπανικολάου και πρότεινε να συμπεριληφθούν στον Εσωτερικό Κανονισμό τα εξής: αναφορά σε γενικό πλαίσιο σχεδίου δράσης σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών, αναφορά στη σίτιση στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου, αναφορά στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των μαθητών.

Συνέχισε η Ζίνα Μπέκα η οποία ζήτησε να διευκρινιστεί από τα μέλη ποια θα είναι η αντίδραση εάν η κα Μάσσου δεν κάνει δεκτές τις προτάσεις του συλλόγου. Προτάθηκε από τον Παναγιώτη Τάγκαλη η στάση του συλλόγου να είναι η εξής: ο σύλλογος έχει προβεί στις συγκεκριμένες προτάσεις και λόγω περιορισμένου χρόνου επιφυλάσσεται για ολοκληρωμένη πρόταση με την επικαιροποίηση του Κανονισμού. Συμφώνησαν η πρόεδρος Ζίνα Μπέκα, η γραμματέας Κλέα Παπαδοπούλου Παπανικολάου, το μέλος Αναστασία Γιαννικοπούλου και το μέλος Αλεξάνδρα Παπαιωάννου.

Η Ελένη Χατζηγεωργίου πρότεινε αν κάποιο από τα μέλη θεωρεί ότι η χρονική συγκυρία είναι άσχημη και ότι δεν υπάρχει λόγος συμμετοχής του Δήμου στον Εσωτερικό Κανονισμό να καταγραφεί στο κείμενο που θα αποσταλεί στη κα Μάσσου.

Η Αναστασία Γιαννικοπούλου διαφώνησε γιατί θεωρεί ότι έτσι τίθεται υπό αμφισβήτηση το σχολικό συμβούλιο στο οποίο ο σύλλογος καλείται να συμμετάσχει. 

Διαφώνησαν και όλοι οι υπόλοιποι.

    2. Προετοιμασία για σχολικό συμβούλιο

Τον λόγο πήρε η Ζίνα Μπέκα και πρότεινε αφού στο σχολικό συμβούλιο θα συμμετάσχει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κος Τράκας να ερωτηθεί για ποιο λόγο τα έργα που έχουν προβλεφθεί για το σχολείο δεν καλύπτουν όλο το ποσό που αντιστοιχεί στο σχολείο.

Η Αναστασία Γιαννικοπούλου ενημέρωσε ότι στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο που έγινε, ο Δήμαρχος ερωτήθηκε γιαυτό το θέμα. Η απάντηση ήταν ότι γίνονται ήδη πολλά έργα στα σχολεία. Επιπλέον πρόσθεσε ότι θα γίνουν και άλλα έργα στα σχολεία όπως αντισεισμικές μελέτες γιαυτό δεν εξαντλήθηκε το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε σχολείο. 

Η Ζίνα Μπέκα πρότεινε να ζητηθεί επιπλέον από τον Αντιδήμαρχο να συμπεριληφθούν στα έργα τουλάχιστον τα ντουλάπια που έχουν ζητηθεί πολλές φορές.

Επίσης ενημέρωσε ότι θα επιδιώξει να λάβει από την κα Μάσσου ημερομηνία για σχολικό συμβούλιο μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Άλλο θέμα για συζήτηση δεν υπάρχει γι’αυτό λύεται η συνεδρίαση.


Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΖΙΝΑ ΜΠΕΚΑ                                                                                ΚΛΕΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ                                                                                                                         ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ


Ο ΤΑΜΙΑΣ                                                                                      ΤΑ ΜΕΛΗ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΑΓΚΑΛΗΣ                                                          ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
                                                                                                          ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ                                                                                                                 ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Πρακτικό Συνεδρίασης Διοικητικού Συμβουλίου Πρακτικό Συνεδρίασης Διοικητικού Συμβουλίου Reviewed by Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού on 2:48 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.