Αγαπητοί γονείς,
Πιστεύω, ότι πολλοί από εσάς θα έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες, σχετικά με τον καινούργιο τρόπο επαφής των παιδιών με το σχολείο, κατά τη συγκεκριμένη δύσκολη περίοδο την οποία διανύουμε. Ο καινούργιος αυτός τρόπος ονομάζεται «εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση». Με τις αρχές της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης διαμορφώθηκε, λοιπόν, αυτή η ζητούμενη και απαραίτητη επαφή των παιδιών με το σχολείο τους.
Γνωρίζω πολύ καλά, ότι κι εσείς μαζί με τα παιδιά πασχίζετε να ανταποκριθείτε στις καινούργιες απαιτήσεις και «ψηφιακές» προκλήσεις, τις οποίες όλοι αντιμετωπίζουμε.
Οι απορίες και η σύγχυση που μπορεί να βιώνετε, είναι απολύτως δικαιολογημένα. Κατ’ αρχάς, γιατί ερχόμαστε για πρώτη φορά σ’ επαφή μ’ αυτό που ονομάζουμε εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και εξ’ αιτίας του όγκου των πληροφοριών, τον οποίο καλούμαστε, σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, να κατανοήσουμε και να εφαρμόσουμε.
Γι’ αυτό το λόγο, λοιπόν, θα ήθελα να ανακεφαλαιώσω, προκειμένου να βοηθήσω να μπουν σε μία τάξη αυτές οι καταιγιστικές πληροφορίες: Να ξεκαθαρίσω δηλαδή:
1. Τη φιλοσοφία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης
«Στόχος, όπως αναφέρει το Υπουργείο, δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας …»
2. Τους τρόπους της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προτείνονται από το Υπουργείο , αλλά και
3. Τις ψηφιακές εφαρμογές τις οποίες επέλεξαν και χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας
Κατ’ αρχάς, οι τρόποι της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι δύο:
1. Η Ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και
2. Η Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Τι σημαίνει ο κάθε ένας τρόπος:
Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια
συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία
παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό,
έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω
διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το
Υπουργείο).
Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση
μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής
πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν
ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς
να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.
1. Όσον αφορά την Ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Ποιους τρόπους έχουμε στη διάθεσή μας:
• Το mail του εκπαιδευτικού
• Την εφαρμογή e-me στο Π.ΣΔ.
• Την εφαρμογή e-class στο ΠΣΔ. (η-τάξη , όπως αναφέρεται στο ΠΣΔ)
• Σαν μία πρώτη λύση πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν τα mail τους, προκειμένου να επικοινωνήσουν με τα παιδιά της τάξης τους.
Κατόπιν, όσο προτείνονταν οι εναλλακτικές από το Υπουργείο, με βάση τις εγκυκλίους, πολλοί εκπαιδευτικοί επέλεξαν κάποιες από τις εφαρμογές του ΠΣΔ. Γι’ αυτές τις εφαρμογές χρειαστήκαμε τους λογαριασμούς των παιδιών στο ΠΣΔ. Για την επιλογή που έχει κάνει ο κάθε εκπαιδευτικός έχετε ενημερωθεί από τον ίδιο.
• Η εφαρμογή e-me είναι εφαρμογή στην οποία ο κάθε μαθητής μπαίνει αποκλειστικά με τους κωδικούς του. Ο εκπαιδευτικός δημιουργεί «κυψέλες» στις οποίες ανεβάζει υλικό για τα παιδιά. Και πάλι, ο εκπαιδευτικός ο οποίος δημιούργησε e-me σας έχει ενημερώσει και σας δίνει σχετικές οδηγίες.
• Η εφαρμογή e-class αφορά μαθήματα τα οποία ανεβάζει κάποιος εκπαιδευτικός στο ΠΣΔ και ο μαθητής ή μπαίνει με τους κωδικούς του, για να τα δει (κλειστά μαθήματα) , ή τα βλέπει χωρίς κωδικούς (ανοιχτά μαθήματα).
Για να μπούμε στην εφαρμογή, προκειμένου να δούμε τα μαθήματα, μπαίνουμε πρώτα στο ΠΣΔ και βρίσκουμε αριστερά, «ηλεκτρονική τάξη». Αναζητάμε το σχολείο μας και βλέπουμε ποιοι εκπαιδευτικοί έχουν ανεβάσει μαθήματα. Ο κάθε εκπαιδευτικός που ακολούθησε αυτή τη διαδικασία, σας έχει ενημερώσει σχετικά. Αν υπάρχουν απορίες, να μη διστάζετε να επικοινωνείτε με τον δάσκαλο ή τη δασκάλα του παιδιού σας.
Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν την πλατφόρμα την οποία θα αξιοποιήσουν (e-me ή eclass) και δημιουργούν το/τα ψηφιακό/ά τμήμα/τα στα οποία στη συνέχεια εντάσσουν τους μαθητές/τριές τους. Εκεί αναρτούν, στα ψηφιακά τμήματα δηλαδή, το εκπαιδευτικό υλικό και το υλικό του μαθήματος, τις εργασίες και τις ασκήσεις εμπέδωσης και εμβάθυνσης προς τους μαθητές.
Εδώ να αναφέρω ότι σύμφωνα με τις εγκυκλίους, η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Δηλαδή ο κάθε εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί την πλατφόρμα εκείνη που κρίνει ότι είναι η πιο λειτουργική για τους μαθητές του και την τάξη του.
Σχετικά με την επιλογή της πλατφόρμας, έχετε ενημερωθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης σας, αλλά και από mail το οποίο σας έχω στείλει μέσω της πλατφόρμας myschool. Για κάθε αλλαγή θα ενημερώνεστε και από τον εκπαιδευτικό, αλλά και κεντρικά από το mail του myschool.
2. Τώρα, ας μιλήσουμε για τον άλλο τρόπο της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τη σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (εγκύκλιος 24-3-2020/40209/Δ1)
Την Τρίτη (31-3-20), κατόπιν πρόσκλησης του Υπουργείου, σε τηλεδιάσκεψη, ενημερωθήκαμε οι δ/ντές των σχολείων σχετικά με τον τρόπο της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στην τηλεδιάσκεψη παρουσιάστηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα Webex στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα δημιουργήσουν ένα λογαριασμό.
Αυτός ο λογαριασμός είναι η αρχή της δημιουργίας ενός «ψηφιακού χώρου», ο οποίος θα λειτουργήσει ως μία τάξη με ζωντανή παρουσία εκπαιδευτικού και παιδιών. Την ηλεκτρονική δ/νση αυτού του λογαριασμού (τάξης) οι εκπαιδευτικοί θα αποστείλουν με mail στους μαθητές τους, προκειμένου να συμμετάσχουν σ’ αυτήν την «ζωντανή τάξη».
Κατόπιν, σε τηλεδιάσκεψη που οργανώθηκε με πρωτοβουλία της Δ/ντριας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ενημερώθηκαν με τη σειρά τους για την καινούργια εφαρμογή της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αυτήν την εβδομάδα, λοιπόν, προσπαθούμε να οργανώσουμε το τεχνικό κομμάτι της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ας την ονομάζουμε από τώρα, όμως, τηλεκπαίδευση, για να χρησιμοποιούμε την ίδια ορολογία και για να τη διαχωρίσουμε από την Ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η τηλεκπαίδευση θα συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο και με βάση το παρακάτω χρονοδιάγραμμα, με βάση την εγκύκλιο του υπουργείου.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΩΡΩΝ ΑΝΑ ΒΑΘΜΙΔΑ
Σύνολο ωρών
1. ΔΗΜΟΤΙΚΟ 12:00 16:00
2. ΓΥΜΝΑΣΙΟ 08:00 12:00
3. ΛΥΚΕΙΟ 08:00 16:00
Από τη Δ/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων θα διαμορφωθεί ένα, ας πούμε, Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο παραπάνω ωράριο. Να τονίσω ότι δε θα καλύπτονται όλες αυτές οι ώρες καθημερινά με τηλεκπαίδευση (το ωράριο αυτό είναι ενδεικτικό), αλλά κάποιες από αυτές, με βάση το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί.
Ο χαρακτήρας των μαθημάτων με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης θα είναι κυρίως ανατροφοδοτικός. Συζήτηση πάνω σε λάθη των μαθητών σχετικά με τις εργασίες και το υλικό που οι εκπαιδευτικοί έχουν στείλει στους μαθητές τους με ασύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Επίσης, θα είναι μία ευκαιρία συζήτησης επάνω σε μία επανάληψη την οποία ο εκπαιδευτικός ανέθεσε στους μαθητές του.
Όταν το πρόγραμμα διαμορφωθεί, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα εφαρμόσουν την τηλεκπαίδευση, θα ενημερώσουν με mail τους μαθητές και τις μαθήτριές τους:
• Για την ηλεκτρονική δ/νση της «ψηφιακής τους τάξης»
• Και για τις ώρες της τηλεκπαίδευσης του ίδιου, αλλά και των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων οι οποίοι θα εφαρμόσουν την τηλεκπαίδευση.
Συνδυασμός όλων των εναλλακτικών
Θα ήθελα να διευκρινίσω το εξής:
Οι διαφορετικοί τρόποι της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν αναιρούν ο ένας τον άλλον. Προλαβαίνω ίσως κάποια ερωτηματικά, που ίσως σας δημιουργηθούν.
Αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών των δυνατοτήτων, πράγμα που είναι και το ζητούμενο του Υπουργείου Παιδείας, με βάση τις εγκυκλίους. Να συνδυάσουμε δηλαδή:
- Την Ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (mail, e-class , e-me)
- Tη Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ( τηλεκπαίδευση – ζωντανή τάξη)
- Την Εκπαιδευτική Τηλεόραση, την οποία πρέπει οπωσδήποτε να αξιοποιήσουμε στο σπίτι
- Το blog του σχολείου, στο οποίο γίνονται αναρτήσεις, με ευθύνη της δ/ντριας, ως έναν άλλον εναλλακτικό τρόπο ο οποίος αποσκοπεί αφ’ ενός μεν στην ενημέρωση και αφ’ ετέρου στην προσφορά δυνατοτήτων στα παιδιά για δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου τους
http://5dimcholarg.blogspot.com.
Με δύναμη και θετική διάθεση πρέπει όλοι να αντιμετωπίσουμε την παρούσα δύσκολη περίοδο. Πιο πολύ από ποτέ, μας έχουν ανάγκη τα παιδιά, τα οποία στερήθηκαν απότομα τη μέχρι τώρα, για αυτά, οικεία μορφή της ζωής τους. Η επαφή με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς τους, με οποιοδήποτε προσφερόμενο μέσον, τα βοηθάει να βιώνουν κάποια στοιχεία της ζωής τους πριν το κλείσιμο των σχολείων. Εδώ να τονίσω, ότι οι εργασίες τις οποίες αναθέτουν στα παιδιά οι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν προαιρετικό χαρακτήρα, αλλά απευθύνονται στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
Επίσης, παρακαλώ, όσο είναι δυνατόν, να αξιοποιήστε τις δυνατότητες που προσφέρει η εκπαιδευτική τηλεόραση, αλλά και το blog του σχολείου. Προσφέρουν εναλλακτικές εμπειρίες στα παιδιά.
Παρακαλώ, αν κάποιος αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία ή θέλει κάποια διευκρίνιση, να μη διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μου μέσω του mail του σχολείου μας . Είμαι πάντα στη διάθεσή σας.
Με εκτίμηση,
Η Δ/ντρια του σχολείου
Μαρία Μάσσου
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Reviewed by Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού
on
1:07 π.μ.
Rating:
Reviewed by Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 5ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού
on
1:07 π.μ.
Rating:


Δεν υπάρχουν σχόλια: